Maarioita ei mikään voita

Tänään mie sain valmiiksi Maariat, neljännen KyJy2015 -työni. Malli pääsi kesän alussa kutomista odottavien asioiden listalle, koska se näytti juuri sopivan hempeältä (sydämiä!). Jostain kumman syystä mie päätin käyttää nurkissa pyörineen, tummahkonruskean Ville Viking -langan tähän tarkoitukseen, ja siinä se hempeys sitten aika pitkälti karisi! Värivalinta ei siis loppujen lopuksi miellyttänyt allekirjoittanutta, mutta onneksi nää voi laittaa joululahjakasaan - varmasti löytyy joku, jota ei hieman vähäisempi hempeysaste haittaa.

maariat, villasukat

maariat, villasukat

maariat, villasukat

Ohje Maarioihin löytyy Ravelrysta. Mallin on loihtinut käsityöpiireissä suhteellisen suosittu Niina Laitinen, jonka muitakin malleja mie oon aatellut tulevaisuudessa siirtää puikoille asti. Maariat-malli itsessään ei ehkä ollut ihan se lempparein siksi, ettei ainakaan minun aivokapasiteetilla kuviota opi ulkoa ainakaan ensimmäisen sukkaparin kohdalla. Plussaa puolestaan oli se, että lankaa meni suhteellisen vähän (alle 100 grammaa!!). Se saattoi kyllä johtua siitä, että tein vahingossa koon 37 sukat, ja kuvaamista varten näitä sitten pitikin ihan tosissaan väännellä ja käännellä, etteivät näyttäisi liian pieniltä.

Seuraava homma oiskin joko Lapin sukat ja Olgasukat - kumpi nyt ekana alkaa tuntumaan kivalta. Lapin sukkien väkertäminen on houkutellut jo kauan aikaa, mutta voi jestas sitä kierrereunan kutomista... Olgasukkiin oon varannut jo maailman söpöintä lankaakin, joten voi olla, että vaaka alkaa kallistua siihen suuntaan. :)
Next PostUudempi teksti Previous PostVanhempi viesti Etusivu

6 kommenttia:

  1. Kauniit sukat, ja kiva nähdä näitä Maarioita myös vähemmän hempeissä väreissä. Itseäni miellyttävät enemmän nämä, kuin tyttömäisen vaaleanpunaiset, vaikka kauniita nekin ovat. :) Innolla odottelen, että pääsen näkemään tulevia sukkaprojektejasi. Olgat varsinkin on harvinaisen koukuttavia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mie olen ylipäätään tosi suuri vaaleanpunaisen ystävä, joten en ees oikeen itekkään tiiä, miten tämmöset sit kuitenki päätin kutoa :D Onneksi nää tosiaan on makuasioita, pitää vähän kartoittaa kaveripiirissä, että kuka näitä eniten arvostais. Olgat mie olen suunnitellut tekeväni ties kuinka kauan, mutta on aina vaan jääny venymään ko en oo osannu päättää, teenkö yhellä vai kahella värillä. Nyt alkais olla jonkinnäköinen varmuus siitä!

      Poista
    2. Jos mun jalka ois kokoa 37, voisit vaikka postittaa nää mulle, mut pahus kun se on niinkin iso, kuin 41! :D

      Itse tykkään tehdä Olgat mieluiten jollakin itseraidottuvalla langalla, niistä tulee tosi kivoja. :)

      Poista
    3. Voin kuvitella miltä nuo sitten näyttäis sun jalassa :D Mulla on nimittäin koon 38 jalka, eikä tosiaan meinannu venyä ees siihen nätisti.

      Mulla on itse asiassa tällä hetkellä samansuuntaisia suunnitelmia Olgien suhteen!

      Poista
  2. Nää on just hyvän väriset. (: Jotenki tulee lämpösempi fiilis näistä kuin jos ne ois jotku hempeet. Nimimerkillä ei kiitos pastelleille jos omaan käyttöön tulee. Mut eiks oo jännä miten tulee neulottua paljon sellasilla väreillä, mistä ei ite sinällään yhtään tykkää? Ite oon vuoden aikana käyttäny enemmän vaaleanpunasta ja sinistä ku laki sallii (mun inhokit!)... Ja jotenkin lopputulos on aina ihan siedettävä. (: Ja tosiaan, ne voi antaa aina jollekulle, joka tykkää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei tosiaan nuo lankavalinnat mene läheskään aina lempivärien mukaan :D Mie oon kyllä just semmmoinen pastelliväri-ihminen, mutta minun tekemät sukat on yllättävän usein tämmöisiä tummasävyisiä. Ja vaikka villasukat menee yleensä jollekin muulle kuin itelleni, niin kyllä nää nyt vois väristä huolimatta jalkaan laittaa! :)

      Poista